fredag 21 november 2008

Julkänsla ..



Har börjat att pynta till advent lite smått.. Även om jag älskar Jul så kan jag tycka att det är lite tidigt med julpyntning... Har hämtat lite julkänsla genom att lyssna Peter Jöbacks julskiva, den tycker jag är så himla bra ! Hur som helst så är det kul med lite julstämning :)

.

Zinkhjärtat kommer från min butik, har bara bytt öglan mot ett snöre. Vit hyacint i zinkkruka dekorerad med lite mossa, det är julstämning på hög nivå.. Gamla parrdörren som syns i nedersta bilden satte vi in när vi renoverade köket. Den har fått vara örörd, kan vara kul med lite färg och nostalgi bland allt vitt och nytt. På dörrarna har jag hängt kransar som är gjorda av enris och granris. Är det nån som har tips hur man får kransarna att hålla lite längre ? Än är det ju långt kvar till Jul... Pardörren brukar stå öppen, på ena dörren har jag hängt julstrumpan som Julia med bloggen Julias vita drömmar har gjort.


kram Ansku

Inga kommentarer: