måndag 27 april 2009


Sovrumsglimt. Jag vill gärna att det ska vara enkelt och avskalat. Har inte kunnat bestämma mig om vi ska ha vita längder eller bara en enkel vit rullgardin i sovrumsfönstret. Det är dock inte helt lätt att hitta passande rullgardin då fönstret är nästan 170 cm brett. Vi har få gardiner i hemmet då jag gillar gamla fönster i sin enkelhet. Det är så härligt och släppa in allt ljus speciellt nu på våren och sommaren.

I dag har jag fått hem trappstegen som jag beställt från Ellos
. Kul att få någon anledning att piffa till lite. Behövs lite glädje för att trolla bort min förkylning *fniss*

Önskar er en härlig vecka!

kram/Ansku

12 kommentarer:

Fröken Fräken sa...

Så vackert ni har det i sovrummet! Önskar att jag kunde ha gardinlöst i sovrummet - men när sommaren och midnattssolen närmar sig, och man vill sova emellanåt så är det mörkläggningsrullgardin som gäller!
Fint högt skåp - något hemmabygge eller köpt någonstans?

Anna sa...

Fint sovrum. Gillar skåpet, är det loppisfynd eller?

KRam ANna

Jenny sa...

Hej Ansku!
Så ljust o vackert ni har det i sovrummet!!

Hoppas din förkylning ger med sig:)

Halein Jenny

Lauras gård sa...

Har man vackra fönster behöver man ju inte ha gardiner. Jag tycker det är skönt att sova utan rullgardinen nerdragen och få vakna till morgonljuset. Kram Stina

Stjärnor & Champagne sa...

Vad fint ni har det. Din blogg är jättefin. Så fräscht....Jag skulle gå på hissgardin i ditt fina sovrum.

Kram Anne

Vit Romantik sa...

Fint sovrum gillar också det enkla avskalade i ett sovrum, får inte vara för rörigt utan så man sover gott zzzz

Så fina uppläggningsfat du visar och alla dessa knoppbrädor, vill ha:)

kram Johanna

Signe 1 sa...

Jättefin sovrumsglimt! Less is more är min filosofi!:-) Ska försöka hinna få iväg handdukarna imorgon...har haft fullt upp med jobb idag. Må gott, Kram Sofia

millandante sa...

Så ljust och fint!!!
Skåpet är helt underbart!
Kram

SKOGSHUSET sa...

Härligt att inte ha en massa prylar i sovrummet - det är ju där man ska vila! Vi har just nu för mycket i vårt sovrum, men det beror ju på renoveringen. Ingenting får plats där det borde, så att säga. Får kika på ditt sovrum och låtsas att det är så det ser ut hos mig sålänge *fniss*.

In my house sa...

Jaaa, minsann, du har det fint precis överallt!!!!! inte något skandal hörn här inte =)

- Jag har oxå många fönster som är gardin/rullis lösa,,, gillar oxå fönster och ljus,,, som man inte kan få för mycket av!!!!

Stor kram j

Flaggduken 2 sa...

Vitt snyggt & enkelt, det är fint med lite sakral stämmning i sovrum tycker jag.
Kram Petra

Anonym sa...

Hej eva heter jag fint skåp du har i sovrummet...var kommer det i från o minns du vem som gjort det?

tacksam för svar mvh

eva samt sluta ej blogga du har så fin blogg

mvh

eva