onsdag 1 juli 2009

I barnkammaren

Bild 2 från längst ner:
påslakan Norregård interiors

örngott H&M home
gammalt linnekuddfodral med monogram
örngott Norregård interiors
pläd Pentik
pläd Lexington
kudde Greengate

Det har varit molnigt här i Hagfors nu på morgonen. Men med lite tur tittar solen fram tills slut. Hoppas på det då jag sett fram emot ännu en dag i solen.. =)

Äntligen har jag fått tag på en gammal skolplansch med fiskar på. Planschen gjorde sig så fint i lillkillens rum. Det finns ju flera olika fiskmotiv, och motivet var inte riktigt vad jag tänkt mig, men det blev fint ändå. Jag betalade 100 kr för planschen på en loppis.

Ni kanske har märkt att jag gillar sängkläder, plädar, kuddar. Och är nog inte ensam med detta =) Ett tag sedan köpte jag ett nytt påslakanset till lillkillen. Setet kostade bara 79 kr på rea så det kunde jag ju inte motstå. Vi har faktiskt lite liknande sängkläder från Lexington själv, dom har jag använd som gästsängkläder under senaste åren. Ett påslakan blev dock som överkast till lillkillens säng då jag gjorde ordning hans rum inför hemreportaget. Men vilken prisskillnad! Visst det andra är för barn, men ändå. I dag skulle jag inte betala 2500 kr för 2 påslakan & örngott. Fast man ska aldrig säga aldrig =) Numera har vi H&M home´s sängkläder i linne och de är jag helnöjd med !!

Under de senaste dagarna har jag nätshoppat lite nya kläder till lillen på rea, alltid lika kul att handla barnkläder!

Ha en bra dag!


Kram/Ansku

4 kommentarer:

Jenny sa...

Hej Ansku!
Jättefin skolplansch med fiskar du fick tag på för en hundring! Jag har kollat lite på Tradera efter skolplanscher o där kostar de runt 500 kr...så du gjorde ett fynd:)

Har funderat på att köpa H&Ms sängkläder i linne, har hört flera som är nöjda med dem.

Ha en skön dag,
Kramis Jenny

Unknown sa...

Planschen gjorde sig verkligen bra i grabbens rum.
Solen verkar börja vilja titta fram nu :) gôtt
Kram Maria

Tulipa sa...

Hej!
Lyckat fynd den där skolplanschen..så många som vill ha sådana juh..!!!

H&M har mycket snyggt i sin inredningskollektion och visst är det prisskillnad...men ibland kan man inte motstå...

Trevlig helg!
Kram Mariette

Villa Carl Larsson sa...

Så otroligt fin och frän fisktavla :) Den var fräck.. skulle jag gärna vilja ha.

Trevlig helg. Kram Josefin