tisdag 21 september 2010

Gammal järnsäng



Hej !
.
Äntligen har järnsängen fått lite färg på sig, dock måste den målas minst en gång till. Garderobsdörren som syns på nedersta bilden måste oxå målas. Funderar på även att måla franska skåpet då det inte riktigt är lika vitt som sängen och väggarna. Är även sugen på att måla golvet.. det ville jag faktiskt från början, men fick inte för sambon :( Nu är han rätt så nöjd på min tjat om "missnöje" så vi får väl se.. ;D
..
Så fort vi får tid över ska vi ta en tur till Ikea och försöka hitta en passande madrass till sängen.. nu är sängen bäddad bara provisoriskt. Till sängen har jag beställt en Soul of himla kudde med knytband i färgen zink.. En tavelvägg ska skapas, tanken är att sätta upp väninnornas bröllopsbilder - temat passar bra i ett gästrum tycker jag! Och sen skulle jag vilja flytta vårt finfina antika vägghylla från lilltoa till gästrum :0)
.
Nu dags för en kopp varm oboy!
.
Hoppas ni får en skön vecka!
.
Kram/Ansku
.

6 kommentarer:

Jenny sa...

Moi Ansku!

Vilken charmig säng!!

Vad fint det låter med tavelvägg med vännernas bröllopsbilder, bra idé:)

Låter jättegott med en kopp oboy, det blev jag oxå sugen på nu, synd att vi inte har det hemma. Får bli thé istället!

Halein Jenny

Mitt vita hus på landet sa...

Superfin järnsäng!

Tycker trägolvet är snyggt som det är, ger en mer levande känsla :) Kommer bli hur fint som helst med en tavelvägg -ett riktigt drömgästrum!

Ha det gott!

Hälsningar Madelene

Nanna sa...

Åh så underbar! Längtar så tills vi flyttar till hus så jag kan utöva min kreativitet ordentligt! :D

Hade jag bott närmare butiken hade jag kommit in var o varannan vecka och bara njutit!

Husprojekt Drömhus sa...

ååh så fin den där!! Lyllos dig!! :) Kram & Ha en fortsatt bra dag, Tiina

Jenni - Snickarsbacken sa...

Hej tillbaka!

Nåjaa nu vill ju jag också ha Oboy! Mmmm :)

Rummet ser bara mer och mer fint ut! Sängen en dröm. Såg en nästan likadan förrå året på storloppis Juthbacka, var så sugen men hade inte rumm... Synd att de inte rymms hur mycket man vill liksom ;)

Kram Jenni

Anonym sa...

Voi Ansku...

Mikä ihana vierashuone!!!!! Aina innolla odottelen uusia päivityksiä blogiisi, sinulla on niin varma tyylikäs sisustusmaku, joka ei rönsyile turhaan. Kaunista, kaunista jälkeä.
Mielelläni tulisin käymään sinunkin ihanassa puodissasi, mikäli asuisin lähempänä.

Raikasta syksyä sinulle ja perheellesi.

Kirsi Naantalista