lördag 10 december 2011

En lördagshälsning !
.
Soffa Ikeas Ektorp hörnsoffa, liten matta & kuddar Himla (Julias butik, Ellos & Uthuset i stan), virkad pläd Bloomingville samt stjärna med mossa från min butik, stjärna för värmeljus i fönstret är köpt på Vita rummet för 5-6 år sedan, har 2 st likadana och dom är ju såå sååå fina (inte en blekaste aning vilket märke)!



Hej svejs!

Ovan en väldigt sned och suddig glimt från vårt lilla tv-rum. Precis så som jag känner mig idag också ;) Jag och två kollegor träffades igår, beställde lite mat och drack "vuxendricka".. klockan var tre innan jag var hemma. Har varit uppe sedan halv åtta imorse, gaaaah! Vi drack inte alls mycket, men attans vad trött man blir.. Så det kommer att stå en mycket trött Ansku bakom disken i butiken idag!

I tv-rummet får plats enbart en hörnsoffa, en tineK korg för tidningar samt en platt tv på väggen. Flera kuddar är på önskelistan! En stor grå tineK kudde har jag önskat av tomten, och vet redan att jag varit så snäll att jag får den :) !

I den här soffan ligger även vårt andra fyrbenta vän Elmer och snarkar (han väger sisådär 45 kilo). Jag älskar den vita soffan, som dock sällan numera är vit, plääää :((. Man blir så trött på att tvätta, tvätta, tvätta.. och inte hjälper det så mycket att ha plädar liggandes på soffan heller - dom är ju ändå huller om buller.. Vi får se om det slutar med en grå klädsel framöver. Ena väggen i rummet är gammaldags tegelvägg, som vi nu två års tid funderat på att måla vitt alt spackla grått. Men är man ens lite osäker så är det bättre att vänta lite, annars kanske man ångrar sig sen.. Blir det större kök, så blir detta löst automatiskt för då ska väggen puts väck :)

Önskar er en riktigt härlig lördag! Hoppas ni känner er piggare än jag ;)

Kram/Ansku

2 kommentarer:

Villa Björkenäs Backen sa...

Hej Ansku !

Det samma önskar jag dig.
Lycka till med jobbet idag ;)
Hoppas att du stå på bena ;)

Vi hörs ! Kramar Sirpa

Ardisia sa...

Haha mukavia tuollaiset aikuisten illat juomineen ja syömisineen ;) Mutta väsyneeksihän siitä tulee..

vaikeeta saada hyviä kuvia, koko ajan niin harmaata ja pimeetä ja kun kameran käyttö ei iiiiihan hallussa ;)

Mukavaa sunnuntaita!
Halein Mia