lördag 21 januari 2012

Målning på schemat !


Godmorgon!

Blev inte direkt någon sovmorgon för mig idag. Jag som var så morgonpigg förut, är numera riktigt tröööött på morgonen (..efter att jag fått Alvar)! Skulle kunna sova hur länge som helst känns det som. Jag som ska börja jobba i mars, hur ska detta gå ?!

Vad har ni för planer under helgen? Själv ska jag måla klart badrumsdörren. En av de sakerna som släpat efter.. Ena sidan blev klar igår, och ska ta första strykningen på andra sidan alldeless snart :D När dörren är klar, så står Alvars bokhylla på tur! Och kanske blir det en sväng till Karlstad och Ikea imorgon, vi behöver lite småsaker till köket :) Ingen Formex för mig denna gång!

Kanske får vi upp badrumsspegeln också :) Nu står den på kranen lutat mot vägg..

Jag har riktigt så där "göra-färdigt-period på G".. Vill få lite ordning på torpet innan jag ska börja och jobba igen! Häromdagen målade jag om trappan till övrevåningen samt hallgolvet nere. Hjälp vad fort de blir slitna, speciellt hallgolvet. TVn i Olivers rum och vårt sovrum samt spegeln på lilltoa har kommit upp. Igår kväll målade jag om fönsterbrädorna i vardagsrummet. Nu är det dags att färdigställa badrummet och Alvars rum! Därefter står kökstaket på tur - kvistarna har kommit igenom, så taket är inte så där jättesnyggt länge. Plus lite annat småtrix i köket. Och efter all renovering ser inte väggarna vid trappen till övrevåningen så fina ut heller och måste fräschas upp! Allt syns så tydligt när man har SÅ vitt.

Nu pipar Olofs telefon - time to gå upp.. rasta hunden, Olivers skridskoskola, gubbens hockeybockey..

Hoppas ni får en riktigt fin lördag!

Kram/Ansku

2 kommentarer:

emilias gömmor... sa...

Himlanas vad du är flitig!!! Önskar dig en härlig dag!

Kram Mimmi

sa...

Jeg er helt imponert over deg og din malerpensel ;) Nyt lørddagen!

Klem Anette