söndag 18 mars 2012

Uppe med tuppen !


Hej på er!

Uppe med tuppen båda två dagar jag varit hemma efter operationen! Vad fasen hände egentligen ?! :) Verkar som gamla morgonpigga "Ansko" är tillbaks ;D F*n vad gott jag mår!!! Efter att varit dålig ett och halvt år känner jag att jag fått livet tillbaks.. svårt att förklara bara, men giftstruma var ingen lek ! Jag ser klart igen och hjärnan känns inte som gröt länge.. sååå mycket symtom som jag haft, och alla symtomen är puts väck nu (bara sinnigheten som sitter kvar :))! Vilken lycka!!

Jag hade ju ändrat lite på whiskyskåpet några dagar före operationen. Nu har jag ändrat tillbaks. Vissa saker ska vara som det alltid varit :) ! Det stora dubbla W:t och skåpet hänger liksom ihop.. och fotpallen under också för den delen. Vi får nog ta och köpa en till Ektorp fotpall helt enkelt och sen måste jag hitta en annan plats för halvmånebordet under. Men det får vänta.. Där i hörnet ser ni det bästa vi har, en gammal kakelugn från 1920 talet! Den köpte jag på blocket så fort vi fått nycklarna till huset för snart fem år sedan (blev murad på plats för tre fyra år sedan tror jag). 

Gjorde ett tappert försök att fota vår goa Elmer också..  inte det lättaste (fick dock hjälp av sambon för att locka honom att stå stilla..) snällaste vovven jag nånsin träffat! Vilken härlig ras (Rhodesian ridgeback) och ändå är jag inte någon hundmänniska direkt!

Jag har tagit bort blockljusen från gamla glasburken och ställt i värmeljus istället. Blir mer rent/avskalat somrig känsla! Ser ni Arabia fågeln som står på whiskyskåpet - minns jag inte helt fel så har den följt med mig vid varje flytt sen jag fick min första hyreslägenhet i Oulu i Finland då jag började sjuksköterskastudier 1994. En lägenhet  på 31,5 kvadrat med ett rum & köksvrå hade jag - med egen bastu förstås, jag är ju en finne ;D

Om några timmar kommer mommo & mofa :)) ! Nu dags för frukost!

Kram/Ansku

4 kommentarer:

Annas hjärtan sa...

Så fint du har! Skönt att du mår bättre också! Kram Anna

Mitt vita hus på landet sa...

Härliga bilder!!! Skönt att du mår bättre efter operationen :-) Er hund är så fin, en av mina favoritraser!

Ha en skön söndag!

/Madelene

Annelie sa...

Vad härligt att du mår så bra nu! Och alltid lika fint hemma också :) Kram Annelie

Villa Björkenäs Backen sa...

Hej Ansku !

Så skönt att höra att du mår så bra! :)
Tänk så viktigt det är med hälösan. Är så glad fotvarande för er skull att alla förandringar var godartade!

Mysigt med mormors och morfars besök. Lite avis ;)

Så fint ni har det.
Jag hittade en liknande kakelugn.
Haoppas att kunna mura upp det till vintern.

Ni har så fint! Wowwen ser så stolt ut ;:)

Ha nu mysiga dagar!

Kramar Sirpa